Bir İzmirli olarak fuarların zaman içinde banalleşmesine
aşinayım. Bunları görmüştük, bundan bizim komşuda da var, zaten duvarlar da
yıkıldı, bundan sonra buralar bundan çok gelir, bizi en iyisi lunapark paklar sözleri
ile takvimlendirilebilecek bir zaman tünelinden geliyorum. Sonuç olarak, insan
çocukluğundan beri yenilikleri şıp diye algılayıp normal akışa dahil olan
şeylerin trendmiş gibi gözüne zorla sokulmasından bir rahatsızlık duyuyor. Bir
nevi “pışpışlanma” hareketine karşı kazanılmış direnç diyebiliriz.
Kristal Elma’nın 2015 serisinde de genel olarak eğitim ve
seminerlere arka fondaki pışpış efekti eşlik etti. Neyse ki VolksWagen sanal
gerçeklik platformu ile katılıyordu festivale. Kendi elinizle yapıp kendi telefonunuzu yerleştirdiğiniz
ve kendi giyilebilir teknolojinizi yarattığınız, bir de alıp evinize falan
götürüp eşe dosta göstererek hava bastığınız Cardboard uygulamaları, festivalin
“aa denemedin mi?” şokunu yarattırabilecek tek ilginç fikriydi. Bilmeyenler
araştırsın. İlgilileri kutlarken, puanım 5.
Ayrıca zaten bir lovebrand olarak VW’ı tek geçerim. Yönetim skandallarını önemsemem.